Skip to content

Dani Medina

Dani Medina (Cerdanyola del Vallès, 1983) és titulat superior en pedagogia per l’ESMUC (2011) i té el Màster en Teoria Crítica i Estudis Museístics (UAB, 2013) i el Màster en Literatura Comparada: Estudis Literaris i Culturals (UAB, 2020).

Va complementar estudis de pedagogia i didàctica de la música al Departament de Music Eduation de la Sibelius Akademia (Hèlsinki), en els àmbits de la percussió corporal, la direcció d’orquestra i cor, el sounpainting i les metodologies Orff i Dalcroze.

Ha format part de claustres i equips directius d’escoles de música tant d’iniciativa pública com privada a Barcelona, Vacarisses, Mataró, Torelló i Roda de Ter (on va ser-ne director de 2015 a 2021) i ha complementat la docència i gestió d’equips amb la facilitació de grups, la investigació artística i la producció d’estratègies d’intervenció social i cultural a través de les pràctiques artístiques crítiques a Chile (Festival d’Art Sonor Tsonami), Berlin (Queear Festival), Girona (Bòlid Centre d’Art Contemporani) i Barcelona (MACBA).

Ha treballat al departament d’Educació i Programes Públics del MACBA en el desenvolupament del projectes de mediació artística i ha realitzat treballs i assessoraments a diversos ajuntaments en l’àmbit de la gestió econòmica, la transformació educativa i l’acompanyament en el desenvolupament de serveis públics d’educació musical.

En l’àmbit de la docència, ha treballat de professor de Lidegatge, Gestió d’equips i Cultura de Centre al Màster de Direcció i Gestió de Centres Educatius Artístics de l’ESMUC, i d’Expressió Artística al Grau d’Educació Infantil i Primària de la UVIC.

Des de 2018 és membre de la junta directiva de l’ACEM.

És director i professor de piano, creació i música i moviment a l’EMM de Torelló.

medinaod@ajtorello.cat